onsdag 18 maj 2016

Dag 2 - Dags för spruta nummer 1

Hej!

Nu börjar det kännas allt mer som verkligt i denna spännande och unika process.
Idag är första dagen som spruta ska intas. Inte riktigt mitt favorit moment, men jag känner trots allt en mycket fin och harmonisk känsla i min kropp. Fick även ett samtal från kliniken som fått svar på mina första prover som gjorde att de plockade ner min dos från 300 till 225 och slutligen 150.
Det känns bra att doserna anpassas på bästa möjliga sätt för överdos på hormoner kan inte vara bra för någon allra minst omgivningen att få uppleva:)

Jag har verkligen valt så långt det går att flyta med i processen och väljer medvetet bort att sjunka in i för mycket texter och internet sökning för att bara få vara här och nu och känna tillit till det.
Vi får väl se om jag uppdaterar text om ett par dagar efter ett par sprutor hur tongångarna går då:)

Jag har valt att åka ner till kliniken för att ta blodprovet på dag 7 för att slippa posta själv och att saker ska gå galet i hantering. Så det får bli ett par tur och retur resor. För dag 10-11 kan det vara dags igen att åka ner för ultraljud.

Min man och jag bokade en resa redan för ett par månader sen och på självaste midsommarafton lyfter planet mot varmare breddgrader. Jag tycker det är hur som helst fantastiskt att ha saker att se framemot då vi älskar att resa och få kvalitetstid tillsammans. Så ska bli spännande och se var vi befinner oss då i denna process för sen tar kliniken sommarstängt så vi kommer att hinna med att få uppleva resultat av första behandlingen och det är oerhört viktigt att vara på det klara med hur gärna man än skulle vilja påverka att det kan gå bra på första likväl som det inte kan och det är helt normalt.


Må väl alla hörs vi snart igen:)

1 kommentar:

sumita sofat sa...

Nice post. Well said. totally agree with you. If anyone want the low cost ivf treatment in India then feel free to contact us.