tisdag 24 maj 2016

Dag 7 har nu passerat...

Hej!

Prickar av för varje dag som går på den gula lappen från kliniken där ordinationen står på sprutor och hur många sprutor som ska intas och vilken sort. Att ha dag 7 framför sig med vetskap om att då är det dags för blodprov har känts riktigt bra när jag inte är så överförtjust i sprutor och vet att det är under en begränsad tid. Så igår reste jag ner för blodprov då det var dag 7. Tog typ en minut så var sticket över i armen. Inväntade ett samtal sen som skulle komma från kliniken om svar på blodprovet och nästa steg i behandling. Det har sagts att på dag 10-11 är det ultraljud och blodprov. Jag fick återbesök redan på dag 9. Så redan imorgon reser jag ner igen.

Ett viktigt besök känns det som för då ska man ta ställning till första dagen för urplock.
Känns som det går i rasande fart för sjuksköterskan sa att det redan kan ske på dag 11 och det är om bara tre dagar.

Vilken resa vi alla gör. En resa att vara ensam om eller att dela med andra som gör den. Jag har inte många i min omgivning som jag delar detta med. Jag är inte rädd, nervös eller orolig. Jag vill bara inte dela det med för många och låta ett resultat påverka mig mer än det behöver. Det är en process med extra hormoner i kroppen. Det jag känner av främst är medkänsla och empati som har förstärkts än mer än det vanliga som redan är stort.

Så jag låter de fina tankarna och drömmarna om lilla bebisen, miraklet och att få bli mamma få vara en tanke som får plats och utrymme för det ger massa fina känslor. Med en ändå realistisk inställning om att det som är meningen är meningen, men jag önskar av hela mitt hjärta att det går vägen för oss.

Ha en fin dag ALLA!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är på ruvar dag 8 och jag har gått igenom det du skriver. Jag förstår att alla ivf resor inte är den andra lik men man går ändå på nått sätt igenom samma resa. Vi har sagt det att vi hela tiden var någonstans mellan hopp och förtvivlan under själva processen eller kanske främst jag som tog alla hormoner ;) Men allt gick så fort för oss. Vi kom in på kliniken den 26 maj och tre dagar senare började jag med sprutor. Ägg plocket var den 9 maj och insättning den 11 så nu väntar vi bara på test (och symtom;) Det känns som att jag håller på att bli knäpp för detta är det enda jag tänker på, även om jag jobbar och försöker göra annat. Men i år kan jag få den bästa födelsedags presenten nånsin så jag försöker vara positiv =) Hoppas att allt gått bra för er! Håller tummen för oss båda =)