söndag 18 oktober 2015

Jag är ledsen.

"Du har förändrats" säger många till mig. "Du är inte dig lik du ringer aldrig förut var du ute jämt", det är oftast det jag får höra av både vänner och familj.

Ja jag har det. Jag försöker leva ett normalt liv som du och du och du.. men skillnaden mellan dig och mig är att jag har försökt få ett barn i fem år medans du och du och du har redan fått två eller tre barn under den tiden jag har kämpat för ett. Jag är lite sliten ibland, kanske lite trött då och då, men titta på mig jag ler, jag jobbar, ja jag kämpar.. Jag står här med hopp, jag ger inte upp nej.. inte än.

Detta långa processen  har gjort mig knäsvag. JAG som alltid har klarat livets tuffa stunder, JAG som aldrig har varit rädd, JAG som aldrig har låtit nån eller nåt komma i vägen för mig, JAG som ramlar men står upp sekunder efter. JAG nu står här maktlös. Det är mellan mig och gud. Mellan mig och hopp.


Jag är ledsen.
Jag är besviken.
Jag är arg.
Jag är rädd.

Men jag är nog inte ensam, fast det känns så..

Kram S




Inga kommentarer: