tisdag 15 juli 2014

Ny bloggadress!

Jag har bytt bloggadress från blogspot till wordpress:
HTTP://omlivetefter.wordpress.com
Välkomna in!
Vi gjorde en IVF med ICSI och PGD (preimplantatorisk genetisk diagnostik) hösten 2013.
Färskåterföringen misslyckades, två cykler senare gjorde vi frysåterföring av en 6 dagars blastocyst som nu blivit en bebis i vecka 36.

Denna graviditet har varit långt ifrån så lustfylld som jag hoppats på. Allt jag önskade var att bli gravid igen efter vår förlust av Isak. Han dog i en oväntad ärftlig njursjukdom (ARPKD) efter en månads kamp och intensivvård. Det var pga hans  sjukdom som vi fick lov att göra PGD, då upprepningsrisken är 25%.

När jag efter ett års väntan  äntligen fick sätta igång med hormoner och  vara handlingskraftig i vår strävan till ett friskt syskon, gick all luft ur mig. Jag  hamnade i en depression och  befann mig i ett ständigt mörker i tre månader.

Nu mår jag bra, trots alla sedvanliga gravidkrämpor, men oron inför förlossningen och allt som kan gå fel, att behöva ramla på målsnöret igen, finns alltid i bakhuvudet.

Inga kommentarer: